تفاوت بین فولویک اسید و اسید هیومیک

تفاوت بین فولویک اسید و اسید هیومیک

تفاوت بین فولویک اسید و هیومیک باتوجه‌به نوع ساختار این دو بسیار کم بوده و بتوان گفت که این تفاوت چشمگیر نیست. ولی همین تفاوت ناچیز باعث شده تا کیفیت و کارایی این دو محصول با یکدیگر متفاوت باشد.

این محصولات برای تغذیه و رشد بهتر محصولات کشاورزی و گیاهان استفاده می‌شود. اگر به دنبال به‌دست‌آوردن اطلاعات دقیق‌تری در مورد تفاوت‌ها و شرایط استفاده از این دو محصول مهم هستید؛ تا پایان ما را همراهی کنید.

برای درک بهتر تفاوت فولیک‌اسید و اسیدهیومیک قبل از ارائه هرگونه مطلبی، به ارائه اطلاعات مهم در زمینه اسیدهیومیک می‌پردازیم. چرا که شما با جزئیات کود اسیدهیومیک بیشتر آشنا شده و در صورت نیاز به خرید دقت بیشتری خواهید داشت.

موارد مهمی در خرید محصولات و کودهای کشاورزی موردتوجه است. از جمله این موارد می‌توان به رنگ کود، مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌های کود، قیمت خرید، محل مناسب استفاده از آن و … اشاره کرد.

آشنایی با اسید هیومیک

اسید هیومیک پرکاربرد در صنعت کشاورزی، رنگ قهوه‌ای بوده و از به پیوستن کربن‌ها به یکدیگر ایجاد می‌شود. در ضمن در ذرات تشکیل‌دهنده شیمیایی و اسیدی آن، از مولکول‌های اکسیژن، نیتروژن و همچنین هیدروژن و فسفات نیز استفاده شده است.

ویژگی‌های زیر در اسیدهیویک باعث شده تا این محصول در کشاورزی بیشتر استفاده شود:

  • به‌راحتی در خاک جذب شده و می‌تواند نیاز گیاه را برآورده کند.
  • مانع رسیدن فلزات مضر به داخل خاک می‌شود.
  • در آب قابل‌حل نیست، مگر اینکه از حالت مایع آن استفاده گردد.
  • از جذب سریع آب در خاک جلوگیری کرده و به رشد بهتر ریشه گیاه کمک می‌کند.

باتوجه‌به موارد ذکر شده؛ اسیدهیومیک می‌تواند باعث فعالیت بهتر میکروب‌های موجود در خاک، حفظ بهتر آب و همچنین تقویت و رشد بهتر گیاه گردد.

آشنایی با اسید فولویک

کشاورزان از کودها و اسیدهای مختلفی برای رشد گیاهان و تأمین نیاز مواد مغذی خاک استفاده می‌کنند. از جمله کودها و اسیدهایی که می‌تواند برای خاک و گیاه مؤثر بوده و در فرایند کشاورزی مؤثر باشد استفاده از اسید فولویک است.

شما برای خرید اسیدفولویک موجود در بازار، باتوجه‌به شرایط خاک و محصول اقدام کنید. سعی کنید قبل از مصرف، مقدار استفاده از آن را از یک متخصص جویا شده تا به دلیل استفاده کم و یا مصرف بیش از اندازه دچار ضرر و زیان نشوید.

در ضمن باید اشاره کنیم که این اسید دارای دو نوع می‌باشد:

  • اسید فولات: این محصول دارای مولکول‌هایی است که به مواد معدنی متصل هستند.
  • اسیدفولویک به‌صورت یک اسید آزاد: در این محصول مولکول‌های مختلفی وجود دارد.

ویژگی‌های اسید فولویک

برخی ویژگی‌های خاص اسیدفولویک باعث شده کشاورزان برای تقویت گیاهان و خاک از این محصول استفاده نمایند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • رنگ آن طلایی است و دارای اکسیژن زیادی می‌باشد.
  • قابلیت بالا برای متصل شدن به مواد مغذی را دارند. بعد از اتصال به گیاه مواد مغذی را به گیاه منتقل می‌کنند.
  • دارای وزن کمی است و توان حمل مواد معدنی و مغذی زیادی را دارد.

چند تفاوت اسیدفولویک و هیومیک اسید

از اصلی‌ترین تفاوت بین فولویک اسید و اسید هیومیک وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسیدهیومیک دارای رنگ قهوه‌ای بوده ولی اسیدفولویک به رنگ طلایی است.
  • اسیدهیومیک در وزن بیشتری تولید می‌شود و مولکول‌های آن بزرگ‌تر هستند. درصورتی‌که در فولویک این‌گونه نیست. چرا که مولکول‌های فولویک اسید حجم کمتری داشته که باعث شده است تا وزن کمتری داشته باشد.
  • اسیدهیومیک به تقویت دیواره‌های سلولی کمک می‌کند، ولی اسید فولویک مواد مغذی را به سمت گیاه هدایت می‌نماید.
  • وجود اسید هیومیک در خاک مانع از جذب مواد اضافی و مضر در خاک می‌شود ولی اسیدفولویک تنها برای کمک به جذب بهتر مواد معدنی کاربرد دارد.

حالا یک سؤال مهم دراین‌بین مطرح می‌شود؛ آیا با این تفاوت‌ها می‌توان اسید فولویک وa اسیدهیومیک را به‌صورت جداگانه استفاده کرد؟

پاسخ خیر است، چراکه این دو اسید مکمل یکدیگر بوده و در کشاورزی باید با یکدیگر ترکیب شده و استفاده شوند. تا کنون با بررسی‌های انجام شده هیچ منبعی به استفاده جداگانه این دو محصول اشاره نکرده است.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

استعلام قیمت