سومین پاویون شرکت‌‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه آگروفود ۲۰۱۷

سومین پاویون شرکت‌‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه آگروفود ۲۰۱۷

حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سومین پاویون شرکت‌‌های دانش‌بنیان

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته – نمایشگاه آگروفود، از روز دوم خردادماه، در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران افتتاح شد و تا پنجم خردادماه نیز ادامه خواهد داشت. از میان سالن‌های فعال این نمایشگاه، بخشی از طبقه دوم سالن شماره ۵ به سومین پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد که تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. در این پاویون ۷ شرکت دانش بنیان از ۲۱ شرکت ثبت‌نام‌ کننده، مورد حمایت قرار گرفته‌اند. شرکت‌های فرژن پویش ایرانیان،  ۲EXIM، کامور، بایرپل فناور، آرین بهرنگ سیاه قلم، شیمی گل فیض خراسان و نقش جبه پارس، ۷ شرکت حاضر در این پاویون هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری کریدور خدمات فناوری تا بازار، با حمایت از شرکت‌‌های دانش‌بنیان نوپا این امکان را برای آنها فراهم می‌نماید تا ضمن تسهیل در مکاتبات اداری و روند دریافت غرفه از نمایشگاه‌های تخصصی، آن‌ها بتوانند با پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌ها در نمایشگاه حضور پیدا کنند و دانش خود را به صنایع وابسته، فروشنده‌ها و مصرف کنندگان نهایی معرفی نمایند. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این پاویون، ارائه می‌نماییم:

۱) کیت‌های تشخیص سم آفلاتوکسین ( شرکت فرژن پویش ایرانیان)

نانو کلویید طلا، عنوان محصولی است که شرکت فرژن پویش جهت شناسایی میزان حضور سموم در شیر، غلات و خشکبار، در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. در این غرفه کیت‌های رنگی‌ای وجود دارند که به وسیله آنها  می‌توان وجود سم آفلاتوکسین را با چشم غیر مسلح تشخیص داد ( این سم یک نوع کپک سیاه رنگ و بسیار خطرناک است). این تشخیص بر اساس کلوییدی که به سم می‌چسبد انجام می‌شود. در سال‌های گذشته وجود این سم در صنعت تولید و صادرات پسته صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد بعضی شرکت‌ها و کشاورزان وارد کرد. شرکت فرژن پویش با هدف جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان و صادر کننده‌ها، این محصول دانش بنیان را تولید کرده است که یکی از کاربردهای اصلی آن در شرکت‌های فعال در صنایع بسته‌بندی بیشتر استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.fargene.com  مراجعه نمایید.

۲) دانش توسعه بازار B2B   ( سایت ۲EXIM)

این شرکت در حوزه تجارت جهانی فعالیت می‌کند و خدمات متفاوتی را در حوزه تجارت بین الملل به شرکت‌ها ارائه می‌نماید. شرکت‌هایی که تولیدکننده محصولات دانش بنیان هستند از طریق این شرکت می‌توانند در سطح بازار‌های جهانی مطرح شوند و فرایند جذب مشتریان خارجی را جدی‌تر دنبال نمایند. این شرکت در واقع ارتباط دهنده خریدار و فروشنده است. سایت آنها به چهار زبان روسی، انگلیسی، فارسی و عربی ترجمه می‌شود و به این ترتیب مشکل اول شرکت‌ها که عدم اطلاع از زبان برای ارتباط گرفتن با خریدار خارجی است را برطرف می‌نماید. طی دو سال گذشته که  فعالیت سایت ۲EXIM گسترده تر شده، این شرکت توانسته با ایجاد ارتباطات با مشتریان خارجی روند فروش شرکت‌ها را تسهیل بخشد. شرکت‌‌های دانش‌بنیان با مراجعه به وب‌سایت www.2Exim.com می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف برای استفاده از خدمات، بهره‌مند شوند.

۳) ایزومالت به جای شکر ( شرکت کامور)

برای اولین بار در ایران شرکت کامور توانسته که شکر را از تمام محصولاتش حذف کند و از ایزومالت استفاده کند. ایزومالت در واقع قند طبیعی موجود در چغندر قند است. این ماده در افراد دیابتی به دلیل جذب نشدن، به هیچ وجه قند خونشان را افزایش نمی‌دهد. طبق شعار سازمان سلامت جهانی، شکر سم سفید است و به همین دلیل شرکت کامور در جهت سلامت بیشتر مصرف‌کنندگان قدم برداشته است. به جرأت می‌توان گفت کامور یکی از متنوع ترین برندهای محصولات بدون قند است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نمایشگاه، ۴۵ محصول بدون قند در معرض نمایش قرار داده است. طعم این محصولات هیچ تفاوتی با بقیه محصولات حاوی شکر ندارد حتی تلخی خاصی که در محصولات بدون شکر دیده می‌شود هم وجود ندارد. دانش این شرکت، در واقع فرمولاسیون محصولات آن است به این دلیل که وقتی شکر از محصولات حذف می‌شوند، قوام و چسبندگی و رنگ آنها نیز تغییر می‌کند و این کار دشواری است که بتوان همان شرایط را بدون وجود قند ساکارز ایجاد کرد که البته شرکت کامور توانسته به این مهم دست یابد. یکی دیگر از محاسن استفاده از ایزومالت در این شیرینی‌ها این است که PH دهان را به PH بحرانی نمی برد و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این محصولات بدون قند و رژیمی کامور، می‌تواند موجب بهبود عملکرد روده‌ها، عدم افزایش قند خون و کنترل چاقی در افراد شود. در وب‌سایت www.kamvar.co.ir اطاعات دیگر محصولات این شرکت را می‌توانید ملاحظه نمایید.

۴) کیت‌های آزمایشگاهی و واکسن ( شرکت بایرپل فناور)

شرکت بایرپل فناور هم به عنوان تولید‌کننده کیت‌های آزمایشگاهی و دارویی معرفی می‌شود و هم خدمات آزمایشگاهی در زمینه مواد غذایی، خاک، کود و آرایشی و بهداشتی را ارائه می‌نماید. خدمات این شرکت می‌تواند مورد استفاده مدیران، مسئولین فنی، کارشناسان و دانشجویان صنعت غذایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. نماینده این شرکت در ادامه افزود: «این شرکت آزمایشگاه پذیرفته شده وزارت بهداشت، اداره استاندارد، محیط زیست و جهاد کشاورزی است. کلیه آزمون‌های استاندار برای شرکت‌های فعال در صنعت مواد غذایی که دچار کمبود فناوری هستند را برایشان انجام می‌دهیم و نتایج آزمایشات ما، مورد قبول تمام ارگان‌های ذیصلاح می‌باشد.». این شرکت علاوه بر انجام آزمایشات، دوره‌های تئوری و عملی را برای آموزش انواع آزمون‌های میکروبیولوژیکی، برگزار می‌نماید. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.bayerpaul.com مراجعه نمایند.

۵) جت پرینترهای صنعتی ( آرین بهرنگ سیاه قلم)

محصول این شرکت، دستگاهی است که در صنایع تولیدی روی محصولات تاریخ تولید، انقضا و قیمت می‌زند. این دستگاه از تکنولوژی HP استفاده می‌کند که جزو تکنولوژی‌های High Tech است. در جت پرینترهای Hp  وقتی شما کارتریج را تعویض می‌کنید، سیستم گردش جوهر هم تعویض می‌شود که این موضوع از استهلاک دستگاه جلوگیری می‌کند. این موضوع در دراز مدت هزینه تعمیرات و نگهداری را کاهش خواهد داد. خرید دستگاه‌های HP  بعد از تحریم ها و گران شدن دلار مقرون به صرفه نبود. به همین دلیل نماینده این شرکت می‌گوید: «به این فکر افتادیم که این تکنولوژی را بومی‌سازی ‌کنیم. بنابراین با استفاده از روش مهندسی معکوس به ساخت این دستگاه رسیدیم. شرکت ما از طریق  کریدور خدمات فناوری توانست در نمایشگاه حضور پیدا کند که این همکاری می‌تواند اتفاق خوبی را رقم زند. البته پیشنهاد می‌کنم که نام غرفه ها برای خریداران خارجی به زبان انگلیسی نوشته شود و فضای بیشتری هم در اختیار معاونت قرار دهند تا شرکت‌های بیشتری با قیمت ارزانتری بتوانند حضور پیدا کنند.»

۶) صابون مخصوص سم پاشی ( شیمی گل فیض خراسان)

یکی از محصولات این شرکت مایع مخصوص سم پاشی است که با اسم تجاری ساپ هیومیک در بازار عرضه مشود و جایگزین سم و کود است. تفاوتی که این محصول با محصولات مشابه دارد این است که باعث سوختن برگ نمی‌شود بلکه بافت برگ را شفاف‌تر می‌کند. این محصول اولین محصول دانش‌بنیان این شرکت است که بدون اثرات زیست محیطی، قابل استفاده در تمام فصول بوده و مقاومت گیاه به تنش‌های کم آبی، سرما و گرما، افزایش می‌دهد. البته به زعم نماینده این شرکت، بخش کشاورزی این نمایشگاه که هدف اصلی آنها بوده است، بسیار ضعیف برگزار شده است.

۷) محلول ضدعفونی پروکسان (نقش جبه پارس)

این شرکت انواع ضدعفونی کننده‌ها را با فناوری نانو تولید کرده و با نام تجاری پروکسان به بازار عرضه نموده است. محصول ضدعفونی کننده بسیار قوی این شرکت برای از بین بردن میکرو ارگانیسم‌ها و استریلیزاسیون محیط، به کار می‌رود. مدیر شرکت نقش جبه پارس به این نکته اشاره کرد که:« ما از میدان مغناطیسی استفاده کرده‌ایم و مواد اولیه از این میدان عبور کرده و باعث شار مغناطیسی می‌شود و در نتیجه آن جنبش مولکول‌ها زیاد می‌شود که در اینصورت مصرف مواد اولیه پایین آمده و قدرت ضد عفونی کنندگی محصولات، فوق العاده زیاد می‌شود. این محصول عوارض زیست  محیطی هم ندارد یعنی بعد از اینکه فعالیت خود را انجام داد، به ساختار سرکه و آب تبدیل می‌شود که برای محیط زیست خطری به دنبال ندارد. پروکسان در قیاس با محصولات مشابه قدرت پاک کنندگی فوق العاده و قدرت رقیق سازی بالایی دارد به طوری که یک لیتر از آن می‌تواند یک تن محلول را با همان قدرت پاک کنندگی ایجاد کند که کیفیتش هم تغییر نکند. قابل توجه است که ۲PPM از این محصول، ویروس ایدز را در عرض سه دقیقه نابود می‌کند».  وی در ادامه ضمن تشکر از کریدور خدمات فناوری در خصوص حضور در این پاوین اینطور عنوان کرده که: « حضور در این نمایشگاه برای ما بسیار پر اهمیت بود چرا که ما در سمنان شرایطی برای معرفی خودمان نداریم. از حمایت‌های معاونت و کریدور خدمات فناوری برای هماهنگی های حضور شرکت ما در این نمایشگاه، بسیار سپاس‌گزاریم و مطمئن هستیم که این حضور بسیار مفید خواهد بود».

بیست و چهارمین نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته تا روز جمع مورخ ۵ خردادماه ادامه خواهد داشت و شما می‌توانید در طبقه دوم سالن ۵، از سومین پاویون شرکت‌‌های دانش‌بنیان ایران، بازدید نمایید.

شایان ذکر است که شرکت‌های دانش‌بنیانی که تمایل به استفاده از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حضور در پاویون‌های بعدی دارند، پس از اطلاع رسانی و فراخوان در کانال رسانه کریدور (t.me/corridormedia)، می‌توانند در سامانه tms.daneshbonyan.ir ثبت نام کرده و پس ارزیابی در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود حضور یابند.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

بررسی اثر کودهای آلی ومیکروبی بر روی عملکرد واجزای عملکرد گیاه آفتاب گردان

به منظور مطالعه اثر باکتري هاي محرک رشد بر کيفيت دانه آفتابگردان (.Helianthus annus L) در راستاي کاهش مصرف کودهاي شيميايي، اصلاح خاک و بهبود وضعيت تغذيه اي گياه آزمايشي در قالب طرح بلوک کامل تصادفي در سه تکرار در دانشگاه آزاد اسلامي واحد گناباد در سال 1395 به اجرا در آمد. تيمار آزمايشي شامل باکترهای محرک رشد در 13 سطح) باسیلوس با آب مقطر(M1) ، پسودموناس با آب مقطر M2، تری دی کودرما با آب مقطر M3، باسیلوس باکود آلی اسیدی01M1، پسودوموناس با آب مقطر + باسیلوس +کودآلی اسیدی01M1M2، باسیلوس+ کودآلی قلیایی02M1 ، تری دی کورما+ کودآلی قلیایی02M3، شاهد، پسودوموناس باکودآلی قلیایی 02M2، تری دی کورما +کودآلی قلیایی 02M3، باسیلوس+پسودموناس M1M2، پسودوموناس با آب مقطر + باسیلوس +کودآلی قلیایی 02M1M2، 01M1 باسیلوس +کود آلی اسیدی( به اجرا در آمد.يشترين عملکرد دانه به عنوان با اهميت ترين صفت مورد بررسي در تيمار باکتری باسیلوس با میانگین 3516 کيلوگرم در هکتار که نسبت به شاهد 1500 کيلوگرم در هکتار، افزايش 50 درصدي را نشان داد. همچنين مشاهده شد کاربرد سطوح باکتریهای محرک رشد تاثير معني داري بر ارتفاع بوته، قطر ساقه، قطر طبق، تعداد دانه در طبق، وزن هزار دانه و عملکرد بیولوژیکی اختلاف معنی دار در سطح 1% بودو وزن خشک طبق درسطح5%بود. و همچنین صفت شاخص سطح برگ و وزن صددانه از لحاظ آماری اختلاف معنی دار نبود. به طور کلی باکتری های محرک رشد نقش مفید و موثری در بهبود ویژگی های رشد، عملکرد و خصوصیت های کمی و کیفی آفتابگردان دارد.

مشاهده مقاله »

استعلام قیمت