کود دادن به گیاهان گلدانی

کود دادن به گیاهان گلدانی

برخلاف گیاهانی که در زمین رشد می‌کنند، گیاهان گلدانی قادر به جذب مواد مغذی از خاک نیستند. اگرچه کود به طور کامل جایگزین همه عناصر مفید در خاک نمی‌شود، اما تغذیه منظم گیاهان گلدانی جایگزین مواد مغذی شسته شده با آبیاری مکرر می‌شود و ظاهر گیاهان را در طول فصل رشد حفظ می‌کند. نکات زیر را برای کود دادن به گیاهان گلدانی در فضای باز به‌خاطر داشته باشید.

در واقع خاک گلدان باکیفیت دارای مواد بسیار خوبی برای رشد گیاهان گلدانی سالم است. اما این مواد مغذی برای همیشه دوام نمی‌آورند. آنها توسط گیاهان مصرف می‌شوند و همچنین هر بار که آبیاری می‌کنید کمی از گلدان‌ها شسته می‌شوند.

کود دادن به گیاهان گلدانی برای حفظ بهترین حالت رشد آنها بسیار مهم است. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا این موضوع تا این حد حائز اهمیت است. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که باغبان‌های جدید مرتکب می‌شوند این است که به اهمیت تغذیه گیاهان گلدانی خود اهمیت نمی‌دهند. اگر در کشت در ظروف تازه‌کار هستید، ممکن است متوجه نشوید که کوددهی گیاهان گلدانی چقدر اهمیت دارد.

تغذیه گیاهان گلدانی می‌تواند یک موضوع گیج‌کننده و ترسناک برای تازه‌کارها باشد، بنابراین نادیده‌گرفتن آن ساده‌تر است، اما این عدم توجه به نفع گیاهان گلدانی زیبای شما نیست.

چند نکته برای کوددهی به گیاهان

نگران نباشید، لازم نیست شیمی‌دان باشید تا بفهمید چگونه یک گیاه گلدانی را کود دهید. شما فقط باید چند نکته اساسی را درک کنید. هدف ما در این مقاله از شیمی گل این است که همه چیز را تجزیه کرده و آن را برای شما بسیار آسان کنیم.

تغذیه گیاهان کانتینری حتی مهم‌تر از گیاهانی است که در باغچه رشد می‌کنند. ازآنجایی‌که ریشه‌های آن‌ها در زمین نیست، نمی‌توانند برای یافتن تمام مواد مغذی موردنیاز خود عمیق‌تر یا گسترده‌تر شوند؛ بنابراین این گیاهان کاملاً به ما وابسته هستند تا هرآنچه را که برای رشد و شکوفایی نیاز دارند فراهم کنیم. به همین دلیل است که کود دادن به گیاهان به طور منظم در طول فصل رشد بسیار مهم است.

در اینجا چند نوع کود باغی کانتینری و نحوه استفاده از آنها آورده شده است:

کود محلول در آب

تغذیه گیاهان گلدانی با کود محلول در آب آسان و راحت است. کافی است کود را در قوطی آبیاری طبق دستورالعمل برچسب مخلوط کرده و به‌جای آبیاری از آن استفاده کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی، کود محلول در آب که به‌سرعت توسط گیاهان جذب می‌شود، هر دو تا سه هفته یکبار مصرف می‌شود. همچنین می‌توانید این کود را تا نصف قوت مخلوط کرده و به‌صورت هفتگی استفاده کنید.

کود خشک (دانه‌ای)

برای استفاده از کود خشک کافی است مقدار کمی را به طور یکنواخت روی سطح مخلوط گلدان بپاشید سپس خوب آبیاری کنید. از محصولی که برای ظروف برچسب‌گذاری شده استفاده کنید و از کودهای خشک چمن که قوی‌تر از حد لازم هستند و به‌سرعت تخلیه می‌شوند خودداری کنید. مانند کودهای کامل ماکرو که از پرکاربردترین و ضروری‌ترین کودهای شیمیایی به شمار می‌روند.

کودهای آهسته رهش (زمان رهش)

محصولات آهسته رهش که به‌عنوان زمان یا رهش کنترل شده نیز شناخته می‌شوند، با رهاسازی مقدار کمی کود در مخلوط گلدان در هر بار آبیاری عمل می‌کنند. محصولات آهسته رهش فرموله شده برای سه ماه ماندگاری برای اکثر گیاهان کانتینری مفید بوده و کودهای با ماندگاری بیشتر برای درختان و درختچه‌های کانتینری مفید است.

کود آهسته رهش را می‌توان در زمان کاشت با مخلوط گلدان مخلوط کرد یا با چنگال یا ماله روی سطح آن اضافه کرد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

استعلام قیمت