کوددهی گیاهان گلدانی

کوددهی گیاهان گلدانی

گیاهانی که در گلدان رشد می‌کنند مانند حیوانات در قفس هستند. زمانی که محصورند، نمی‌توانند علوفه پیدا کنند، بنابراین برای غذا کاملاً به ما متکی هستند. اکثر کمپوست‌ها فقط مواد مغذی شروع را تأمین می‌کنند که به‌صرعت مصرف می‌شوند، بنابراین کوددهی گیاهان گلدانی را شش هفته پس از کاشت یا گلدانی مجدد شروع کنید.

میزان تغذیه مناسب برای کوددهی گیاهان گلدانی

مقدار خوراک موردنیاز گیاهان باتوجه‌به شرایط رشد، اندازه و سرعت رشد متفاوت است. برخی از آنها کمتر غذا می‌خورند، درحالی‌که برخی دیگر بیش از حد مصرف می‌کنند. اگر یک دوز قوی از خوراک را یکباره مصرف کنید، محلول قوی نمک حاصل می‌تواند در واقع با فرآیندی به نام اسمز معکوس رطوبت را از گیاه خارج کند، بنابراین تغذیه بیش از حد ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.

همیشه توصیه‌های گیاه‌پزشکان را جدی بگیرید، و به‌عنوان یک قاعده کلی تغذیه را در بهار شروع کنید، هنگامی که گیاهان به‌شدت درحال‌رشد هستند و هوا گرم‌تر است، هر هفته تغذیه کنید، برای فیدرهای سنگین یا گیاهان سریع رشد در ظروف بزرگ تا دو بار در هفته افزایش می‌یابد.

از خوراک‌های مایع مانند پتاسیم مایع یا کود آلی مایع برای گیاهان در گلدانی استفاده کنید. مصرف بیش از حد آن با خوراک جامد بسیار آسان است، زیرا وقتی روی سطح اعمال می‌شود، می‌تواند ریشه گیاه را بسوزاند. بااین‌حال، می‌توانید هنگام کاشت گیاهان، کودهای آهسته رهش را در محیط کاشت خود بگنجانید.

نکاتی در مورد تغذیه گیاهان کانتینری

شکی نیست که کوددهی گیاهان گلدانی حیاتی است اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید، به‌عنوان یک قانون کلی، گلدان‌ها و ظروف باید حداقل یک‌بار در هفته از بهار تا پاییز تغذیه شوند. کود بسیار کم همیشه بهتر از مقدار زیاد آن است. اگر مخلوط گلدان حاوی کود است، بلافاصله پس از کاشت، کود دادن به گیاهان باغچه کانتینری را شروع نکنید. پس از حدود سه هفته تغذیه گیاهان را شروع کنید، زیرا کود داخلی معمولاً تا آن زمان شسته می‌شود.

اگر گیاهان آویزان یا پژمرده به نظر می‌رسند به گیاهان کود ندهید. ابتدا به‌خوبی آبیاری کنید، سپس صبر کنید تا گیاه سرحال شود. اگر مخلوط گلدان مرطوب باشد، تغذیه برای گیاهان بی‌خطرتر است. علاوه بر این، پس از تغذیه به‌خوبی آبیاری کنید تا کود به طور مساوی در اطراف ریشه‌ها توزیع شود. در غیر این صورت، کود ممکن است ریشه‌ها و ساقه‌ها را بسوزاند. همیشه به برچسب محصول مراجعه کنید زیرا بسته به نوع محصول توصیه‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

کودهای آلی خاک را تغذیه می‌کنند و طبیعتاً همان چیزی را می‌دهند که گیاهان برای رشد بهتر به آنها نیاز دارند. آنها نیازی به استفاده مکرر ندارند، کمترین خطر سوختگی کود را دارند و منجر به یک باغ گلدانی بسیار سالم و باصفا می‌شوند.

کلام آخر

گیاهانی که در گلدان‌ها و ظروف رشد می‌کنند بیشتر از گیاهانی که در خاک رشد می‌کنند به غذای گیاهی و آبیاری منظم متکی هستند. باتوجه‌به رشد این گیاهان در انزوا، آنها نمی‌توانند ریشه‌های خود را در زمین در جستجوی مواد مغذی یا رطوبت گسترش دهند، بنابراین به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند.

شرکت شیمی گل فیض خراسان از موفق‌ترین و برترین تولیدکنندگان کودهای گیاهان نباتی و زینتی است که می‌توانید مرغوب‌ترین کودها را برای تغذیه گیاهان گلدانی و باغی خود را از یان شرکت تهیه کنید.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

استعلام قیمت