کود پلت مرغی چیست؟

پلت مرغی چیست؟

همه کسانی که در زمینه کشاورزی و باغداری فعالیت می‌کنند، از اهمیت انواع کودها برای تغذیه خاک مطلع هستند. از طرفی هیچ کشاورزی دلش نمی‌خواهد که مزرعه‌اش را با کودهای شیمیایی تقویت کند. بنابراین کودهای طبیعی و ارگانیک بهترین گزینه برای حاصلخیزتر کردن زمین‌های کشاورزی و باغ‌هاست که پلت مرغی یکی از این کودها می‌باشد.

کودهای حیوانی به عنوان موادی غیرسمی و طبیعی فواید زیادی برای خاک‌های کشاورزی دارند. این کودها ارزان قیمت هستند، قابل دسترس می‌باشند و دوستدار محیط زیست به حساب می‌آیند. چه انتظار دیگری می‌توان‌ از یک کود داشت.

یکی از انواع کودهای حیوانی بی ضرر، پلت مرغی‌ است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در میان فعالان عرصه کشاورزی به دست آورده‌است

کود ارگانیک پلت مرغی

پلت مرغی یک نوع کود حیوانی و ارگانیک است، که در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی کاربرد دارد. این کود طبیعی با توجه به مواد آلی که در آن وجود دارد، می‌تواند تأثیر چشمگیری در تقویت و حاصلخیزی خاک داشته‌باشد. علاوه بر آن محصولاتی که در خاک حاوی پلت مرغی پرورش داده می‌شوند، کیفیت بهتری دارند.

پلت مرغی منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای خاک است. اگر بخواهیم پلت مرغی را با کود دیگر حیوانات مقایسه کنیم، باید بگوییم که پلت مرغی کلسیم، فسفر، پتاسیم و نیتروژن بیشتری نسبت به کودهای حیوانی دیگر دارد. بنابراین استفاده از پلت مرغی در صنعت کشاورزی، یک اقدام هوشمندانه در جهت دستیابی به زمین حاصلخیز و محصول باکیفیت با صرف هزینه خیلی کم به حساب می‌آید

تهیه پلت مرغی

پلیت مرغ طی چه فرآیندی تهیه می‌شود؟

پلیت مرغی طی انجام فرآیندهایی از کود مرغ به دست می‌آید. در ابتدا، کود مرغ خشک شده و رطوبتش به طور کامل گرفته می‌شود. پس از آن ماده خشک به دست آمده، در آسیاب‌های بزرگ صنعتی به پودر تبدیل شده و به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

در این مرحله تمام عوامل بیماری‌زا، باکتری‌های مضر، مواد سمی و … از آن گرفته می‌شود. پس از مرحله ضدعفونی، پودر خشک ضدعفونی شده به شکل پلیت درمی‌آید. در نهایت، پلیت‌ها بسته‌بندی شده و به بازار عرضه می‌شوند. بافت نهایی که پلیت مرغی به خود می‌گیرد، به گونه‌ای است که به راحتی با خاک پیوند خورده و ترکیب منسجمی را با آن تشکیل می‌دهد

کاربردهای پلت مرغی

کاربردهای پلت مرغی

پلیت مرغی در انواع زمین‌های کشاورزی، مزارع، باغ‌ها، بوته‌زارها و چمن‌زارها کاربرد دارد. در واقع این کود طبیعی و پرکاربرد میزان رشد و کیفیت دانه‌ها، گل‌ها، سبزیجات، درختان، چمن‌ها و بوته‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و با غنی‌سازی خاک قابلیت‌هایی مانند حفظ رطوبت را در آن، به حداکثر میزان ممکن می‌رساند.

استفاده از پلیت مرغی در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی، یک روش آسان و مقرون به صرفه برای تقویت گیاهان، سبزیجات و میوه‌ها به لحاظ میزان نیتروژن موجود در آنها می‌باشد. علاوه بر این خاصیت هوموسی این کود ارگانیک، یک شفادهنده برای خاک‌های خسته به حساب می‌آید. بنابراین پلیت مرغی در مزارع و زمین‌های کشاورزی که پشت سر هم محصول‌دهی دارند نیز، کاربرد گسترده‌ای دارد.

پلیت مرغی دارای میزان قابل‌توجهی نیتروژن است، که ماده ضروری برای رشد مطلوب گیاه و همچنین محصولات کشاورزی برگ‌دار مانند کلم، کدو، ذرت، کرفس و ریواس می‌باشد

استفاده از کود پلت مرغی در کشاورزی و باغبانی

فواید استفاده از پلت مرغی  شیمی گل

 پلیت مرغی مقرون به صرفه است؛ پلیت مرغی باوجود مزایای چشمگیری که برای مزارع و باغات دارد، بسیار مقرون به صرفه است. منبع در دسترس این کود طبیعی، به علاوه فرآیند آسان تهیه آن، دلیل ارزان‌قیمت بودن پلیت مرغی است.

فواید استفاده از پلت مرغی  شیمی گل

  • پلیت مرغی ارگانیک و غیرشیمیایی است؛ طبیعی بودن یک کود، بخش بزرگی از مطالبات مزرعه‌داران و فعالان صنعت کشاورزی را برآورده می‌کند.
  • پلیت مرغی کاربرد گسترده‌ای دارد؛ پلیت مرغی در بوته‌زارها، زمین‌های کشاورزی، چمن‌زارها، باغ‌های میوه و مزارع پرورش گل و انواع خاک‌ها کاربرد دارد.
  • پلیت مرغی نقش اصلاح‌کننده‌گی در صنعت کشاورزی دارد؛ پلیت مرغی رشد گیاهان را قدرت بخشیده و خاک را اصطلاح می‌کن
  • پلیت مرغی از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند؛ پلیت مرغی زه‌کشی را بهبود بخشیده و احتمال فرسایش و تصفیه خاک را به میزان قابل‌توجهی کم می‌کند.
  • پلت مرغی به میزان قابل‌توجهی کارآمد است؛ پلیت مرغی در هر مرحله‌ای از پرورش گیاهان کاربرد دارد. این کود ارگانیک پرکاربرد هم برای نهال‌ها و درخت‌های جوان و هم برای درخت‌های مسن‌تر به کار می‌آید.
  • پلیت مرغی اثرات طولانی مدت بر خاک دارد؛ مزایای پلیت مرغی برای خاک و گیاه موقتی نیست و اثرات مثبت آن طولانی‌مدت و ماندگار است.
  • پلت مرغی ساختار خاک را بهبود می‌بخشد؛ این ویژگی تأثیر چشمگیری در حاصلخیزتر کردن خاک دارد.
  • پلیت مرغی سطح هوموس بالایی دارد؛ ترکیبات پلیت مرغی ویژگی هوموسی را به این کود با ارزش بخشیده و کارآیی آن را به میزان چشمگیری افزایش داده‌است.
  • پلت مرغی تجدیدپذیر است؛ پلیت مرغی منبعی پایدار و قابل تجدید از کود ارگانیک حیوانی به حساب می‌آید.

 خرید کود پلت مرغی شیمی گل

منبع: کارشناس شرکت شیمی گل

شماره تماس با کارخانه: 09154211029

 

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

استعلام قیمت