تغذیه محصولات زراعی با کود جلبک دریایی

تغذیه محصولات زراعی با کود جلبک دریایی

تغذیه محصولات زراعی با کود جلبک دریایی، فرایندی چندصدساله است. کود جلبک دریایی حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند نیتروژن، پتاسیم، فسفات و منیزیم است که به گیاهان روحیه می‌بخشد. در ادامه این مقاله از شیمی گل به بررسی دقیقتر تاثیر استفاده از کودجلبک دریایی بر محصولات زراعی می پردازیم.

این مواد معدنی و ویتامین‌ها میکروب‌ها را تحریک می‌کنند که منجر به ایجاد خاک سالم‌تر و ریشه‌های بهتر می‌شود. کوددهی کم اغلب به حفظ سطوح بالای کلروفیل کمک کرده و به تقویت سیستم دفاعی گیاه در برابر آفات و بیماری‌ها کمک می‌کند.

کود جلبک دریایی همچنین به محافظت در برابر آسیب سرمازدگی و شوک پیوند کمک می‌کند. کودهای جلبک دریایی معمولاً توسط باغبانانی استفاده می‌شود که مایل‌اند از کودهای حیوانی یا شیمیایی اجتناب کنند.

کود جلبک دریایی می‌تواند به‌صورت مایع، پودری یا دانه‌ای باشد. بااین‌حال، کودهای مایع جلبک دریایی محبوب‌ترین هستند. این به این دلیل است که در بیشتر موارد، کودهای مایع در مقایسه با جامد نتایج سریع‌تری ارائه می‌دهند. کودهای جامد ابتدا باید تجزیه شده و محلول شوند تا گیاهان بتوانند آنها را جذب کنند، درحالی‌که کودهای مایع به‌راحتی قابل مصرف هستند. علاوه بر این، ردیابی میزان مصرف کودهای جامد توسط گیاهان ممکن است دشوار باشد.

آیا تغذیه محصولات زراعی با کود جلبک دریایی برای همه گیاهان مفید هستند؟

همه انواع گیاهان می‌توانند از کودهای جلبک دریایی بهره‌مند شوند. عصاره جلبک دریایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و مواد معدنی حیاتی است و هر گیاهی را با مواد مغذی باارزش موردنیاز برای رشد و شکوفایی تأمین می‌کند. در واقع، کودهای جلبک دریایی فراتر از تغذیه گیاه، وسیع‌ترین فواید را برای گیاهان دارند. آنها علاوه بر اینکه توانایی مقاومت گیاه را در برابر بیماری‌ها، آفات و تنش گیاهی بالا می‌برند، همچنین فعالیت باکتری‌ها را در محیط‌های خاک تقویت می‌کنند.

کجا و چگونه از کود مایع جلبک دریایی استفاده کنیم؟

کودهای جلبک دریایی را می‌توان در اطراف باغ خود استفاده کرد. چه روی چمن، میوه و سبزی و یا روی گل‌ها باشد. البته، بسته به جایی که از درمان استفاده می‌کنید، نتایج شما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، متوجه خواهید شد که چمن شما در مقایسه با یک چمن‌کاری سرسبز و یکنواخت سبز است. درحالی‌که باغ میوه و سبزیجات شما از برداشت‌های بیشتر و سالم‌تری بهره‌مند خواهد شد.

بااین‌حال، مهم‌ترین چیزی که باید درک کنید این است که چگونه از کودهای مایع جلبک دریایی، به‌ویژه فرم‌های مایع استفاده کنید، زیرا این تا حد زیادی نتایج درمان را تعیین می‌کند. کودهای مایع جلبک دریایی قوی هستند؛ بنابراین، رقیق‌سازی برای جلوگیری از سوختن دانه‌ها و ریشه‌ها ضروری است. همیشه دستورالعمل‌ها را برای مقدار رقت بررسی کنید. همه گیاهان یکسان نیستند، بنابراین میزان تغذیه آنها یک اندازه نیست.

وقتی نوبت به خوراک مرغوب خود ما جلبک دریایی می‌رسد، توصیه می‌کنیم که باغبان‌ها فقط زمانی شروع به درمان گیاهان زراعی و گل‌دهی کنند که به طور متوسط 3 برگ داشته باشند. درمان نهال‌ها با جلبک دریایی در زمانی که خیلی جوان هستند، حتی در صورت رقیق شدن ممکن است به دلیل لقاح بیش از حد باعث آسیب شود.

سه مزیت عالی تغذیه محصولات زراعی با کود جلبک دریایی

  • برخلاف اکثر کودهای دیگر، آنها حاوی محرک‌های رشد طبیعی برای افزایش عملکرد محصول هستند که اغلب در جای دیگر یافت نمی‌شوند.
  • این نوع کودها نه‌تنها عملکرد محصول را افزایش می‌دهند، بلکه سلامت گیاه را از طریق مقاومت در برابر استرس، بیماری و آفات بهبود می‌بخشند.
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که با کودهای جلبک دریایی رشد می‌کنند پس از بلوغ عمر طولانی‌تری دارند. هیچ‌چیز هدر نخواهد رفت و مجبور نخواهید بود هیچ یک از محصولات خود را داخل زباله کنید!

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند

ارتباط با کارشناسان فروش

09154211029

استعلام قیمت